fredag, maj 22, 2009

Hoppträning i ösregn

Precis som SMHI förutspått hällregnade det idag. När jag och M åkte hemifrån sken nästan solen, dock måste jag har anat eftersom jag packade ner varm choklad, dock inga ordentliga regnkläder och inte heller en tjocktröja till M. Lagom till vi kom fram till platsen där tjejerna skulle träna hoppning regnade det för fullt. Innan vi kom iväg hade de dessutom duschat under hängrännorna vid stallet. De jobbade på ordentligt, men de kom fram till att de inte var mogna att tävla nästa helg utan de ville träna lite mer. Klokt beslut tycker jag!

Eftermiddagen och kvällen ägnades åt att tvätta min bil. Så nu står den här skinande både på ut- och insidan. Börjar få beslutångest vad gäller bilbytet. Gissar att det blir en sömnlös natt. Middag åt vi på Vegabaren, tur var det väl att jag var ute sprang imorse eftersom jag satte i mig en ursmarrig kebabtallrik.

Tack snälla A för att vi får låna både er ponny och er vilja att ställa upp!

Inga kommentarer: