lördag, maj 23, 2009

Marknad

blev det idag. Den årliga vårmarknaden i Ösmo gick av stapeln idag. Vi gjorde sällskap med kusinfamiljen minus barn (som var på Skansen) och en kompis till M. Trots regntunga skyar och en och annan regnskur beslöt vi oss att åka dit. Väl påklädda, med underställ, fleecetröjor regnbyxor samt jacka såg vi till att de andra mindre påpälsade slapp gå efter varmare kläder, allt enligt Murphys lag. Jag handlade en hel del bl.a. 300 (?) soppåsar, en alligator, naturgodis, vanligt godis. Helt otroligt nog hittade jag även en jättefin present till dopet i juni...

Innan var S och jag iväg för att titta på en bil till mig. Självklart hittade vi ingenting på direkten, men en bil värd att fundera över.


Imorgon väntar 10 timmar på ridskolan. Har tackat ja till att jobba, känns rätt ok eftersom jag är ledig på måndag och tisdag då dagis är stängt.

2 kommentarer:

Svägerskan sa...

Tack för sällskapet! Hur kommer vi alltid därifrån med så mycket grejer...? Skålar, kryddor, foppatofflor, plånbok... =) Men kul är det!

Lycka till i morgon. Kan du ringa under dagen eller slå en pling när du kommer hem som en trasa så kan vi spika hur vi gör på måndag?

KRAM på dig!

susanne sa...

Skoj med marknad själv missade jag vår årliga vårmarknad då jag blev sjuk, men det går nya tåg nästa år. Ni ser ut at ha skoj på eran marknad. kramen