söndag, maj 03, 2009

Svininfluensa?

Sitter här hemma och fryser, har ont i halsen och huvudet...Läser på Aftonbladet att första fallet av "Den nya influensan" har nått Sverige och Stockholm... Kvinnan hade varit på semester i Mexico. Men självklart klickar jag mig vidare till smittskyddsinsitutets hemsida för att läsa mer. Enligt dem är symptomen lika för vanlig influensa och denna den nya varianten. Så min fråga är nu ska man behöva oroa sig? Troligen inte eftersom varken jag eller någon jag känner har varit i Mexico eller USA...(Fidel Castro-tolken kanske och visst hostade han lite...). Men sjuk känner jag mig iallafall.


Någon uppdatering av den gågna veckan blir det inte, det har varit för fint väder kort och gott. Men jag kan skvallra om att jag har varit på hemligheter....

4 kommentarer:

Svägerskan sa...

Nämen fy då... blev det ingen uteeftermiddag då?

Ingen ide att komma och kramas med dig då i så fall. Hoppas att inte Fidel hostade på dig bara ;-)

Krya på dig gumman!

ps kul med biljetterna! Klä oss i plastsäckar alltå...? :/

susanne sa...

usch för denna influensa det var ju samma hyster när fågelinluensan kom för några årsedan. hoppas du kryar på dig kramen

Evendim sa...

Nja svininfluensan låter lite långsökt... men man vet ju aldrig!

Nä då... krya på dig nu och fortsätt njuta av fina vädret!! =)

mitha sa...

Inte har du fått svininfluensan inte! Men man blir fan nojjig ju så jag förstår dig!

Krya på dig iaf

kraaaaaaaam