måndag, maj 04, 2009

Shit pommes frites!

Insåg idag när jag hade genomgång av veckan på jobbet att det bara är fem veckor kvar till sommarlovet... Det är med blandade känslor ska jag säga. Skönt att detta lilla projekt som har varat i två år snart lider mot sitt slut, men hur i helsike ska jag hinna allt jag har kvar på dessa få veckor. Vi ska bl.a. hinna sexualkunskap och ett fördjupningsarbete i geografi-världen...Sedan har vi en del matte kvar.

Ovanpå allt detta kommer S att börja jobba nästa vecka. Två månaders semester för både hans och min del är till ända. Det har underlättat enormt att han har varit hemma. Ingen hund som behövt gå ut i ottan, inga barn som har behövt stressa till skola/dagis och allt annat som måste göras. Turligt och välplanerat hamnade mina utvecklingssamtal under denna period, vilket gjorde att det flöt på smärtfritt, så när som en eftermiddag när S var iväg på kurs.


Nu är det bara att räkna ner mot helgens minisemester; Tallin!

2 kommentarer:

Svägerskan sa...

5 veckor....?! Shit pommes frites ja =0

Ja här försvann ju också markservicen för nån vecka sen. Har redan glömt att jag hade den. Men med hund och allt så förstår jag att det blir ännu mer kännbart för dig.

Kram

Anonym sa...

Jag har inte ens vågat räkna hur långt det är kvar.... Tiden går alldeles för fort.

Hoppas att ni får en trevlig resa till Talinn

Kram Anna