onsdag, april 18, 2007

Istiden är här

Att det regnar kan jag leva med. Både växterna och jag behöver det, dock inte av samma skäl. Jag behöver det för att ta mig tid till att fixa allt som behöver fixas inne...och det är inte lite det...Växterna behöver det eftersom de måste lagra vatten inför sommaren, då jag inte kommer att vattna dem... Men kylan!??!

T.o.m tjejerna tyckte att det var för kallt imorse. De kom snabbt in och påminde mig om deras överdragsbyxor (första gången på väldigt länge som de själva ville ha med dem). M tog faktiskt med sig mössan också. När det sen var dags för F att sova var det bara att plocka fram åkpåsen igen...kändes lättare än att kränga på henne vinteroverallen...

Hundarna svassar runt altandörren för att gå ut, men ack vad de bedrar sig för efter en blixtvisit ute rusar de snabbt in till soffans solstrålar igen.

Får se hur kul det känns att stå med två små frusna barn vid "ringside" igen för att beskåda M:s framsteg med fotbollen. Antar att det är lager-på-lager principen som gäller...

1 kommentar:

Anonym sa...

Är inte heller nåt stort fan av kylan *blä*

Det var sååå skönt att gå in i värmen efter att vi vinkat av er till fotbollsplanen... *s* Skämt åsido, hoppas ni hade en givande kväll vid sidolinjen? Hur går det för nya anfallsparet?

Kram