måndag, april 16, 2007

Ny era i mitt liv...


har i dag tagit sitt första trevande steg. Jag har idag fått inblick i hur det är att vara "fotbollsförälder". Stod där vi plankanten och tittade på när äldsta dottern gjorde debut i fotbollsskolan. De var tre tjejer och elva killar. M och bästa kompisen stod vid sida av och iakttog de andra. Gjorde några försiktiga dribblingar, stannade upp och återigen iakttog. Långt borta var den tuffa, kaxiga sexåring som vi oftare och oftare får se här hemma. Nu såg hon plötsligt liten ut.

I halvtid ringdes en kvinnlig tränare in. Då tinade tjejerna upp kunde slappna av lite och ett och annat leende kunde skönjas... Men så blev det dags för match, visserligen tre mot tre, men ändå. Bästa kompisen tog för sig mer och mer, gjorde några helt oavsiktliga tunnlar och finter på motspelarna. M sprang mest efter lite försynt. Plötsligt ramlade bästa kompisen och allt självförtroende var som bortblåst. Plötsligt stod där två ledsna små tjejer, som grät ikapp. Elaka mamman väser i M:s öra "Nu går du in på plan". Varpå M springer in storgråtande, till snälla fröken som tar henne under sina vingars beskydd. Som tur var så var det endast 5 min kvar av dagens träning. Snabbt bestämde bästa kompisens pappa och jag att det blir till att köra 2 ggr/v för att få tjejerna varma i kläderna. Alltså nu vet jag vad jag har att göra 2 kvällar i veckan...gasta på förtvivlade barn från "ringside"

1 kommentar:

Anonym sa...

MEN vad härligt att åter kunna hålla sig up to date med vad som händer på andra sidan skogen!! =) Veckovis sammanställda rapporter funkar ju också men är ju inte lika underhållande. *ler*

Jag är ju absolut en daglig besökare om möjligheten finns, cyberjunkie som man är *s*

Låter ju som en upplevelse det där med att vara fotbollsförälder... Har redan lovar stor E-här hemma att få tillträde till den världen nästa vår. Jag iakttar er så länge och tar efter era beprövade strategier nästa år ;)
Klart tjejerna behöver lite startsträcka, de har ju pratat så om sina fjärilar i magen inför denna grandiosa premiär. Hoppas de får upp glöden och tycker det är kul om ni kör 2 ggr i veckan.

Kram så länge!!