torsdag, april 26, 2007

Utbrytarkungen (drottningen)


F har ju alltid och kommer troligen alltid vara steget före de flesta andra, barn såväl som vuxna. I ett försök att få henne att sova middag igår, klättrade hon först ur vagnens fempunktsele och därefter ur vagnen. Hon kom glatt springande mot mig i strumplästen...Jag blev lite frustrerad och bar upp henne till sin spjälsäng. Hon skrek och sprattlade. Då jag la henne verkande hon nöjd. Visst hon var trött, men vilja somna i sin egen säng dagtid ??! Hon fick sin Apis (gosedjuret och inget annat) nappen och blev omstoppad. Hon gnölade lite. Jag gick ned allt var tyst, SUPER tänkte jag!


Efter ca 20 minuter hör jag hur hennes dörr öppnas och hon kommer smygande (så smygande en 20 månaders bebis nu kan) nedför trappan, snor min mobil och nästan springer upp. Jag efter det gäller att få tag i telefonen innan hon knappat någon större skada. Min största fundering gäller hur hon kom ur sängen och hur hon kunde komma ur sitt rum...Kan tillägga att hon inte sov mer än 15 min den dagen...


Utmattad somnade F utan att försöka klättra ur sin säng, puh!!! Men i morse kom hon...gick in och väckte M och E med ett högt EJE! Så nu är det väl till att lägga tak över sängen, gallergrind eller kanske kompostgaller, vad tror ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

*skrattar*

Ja det där med kompostgaller ovanpå kan ju vara en ide... Vad säger djurskyddslagen tro? *asg*

Tänk positivt som knattetimmen säger:" ÅH vilket kreativt barn du har!" Ingen hänsyn tagen till alla gråa hår de skapar på köpet förstås...

Kram