lördag, april 21, 2007

Nu har han kommit


M:s lilla Gnage. En liten rackare på 11 veckor, ja liten och liten han är ju rätt stor för sin ålder. En grå/vit vädur, av rasen Lilla Tysk. Tydligen en ras sedan 1912 och en blandning mellan fransk vädur (stor) och dvärgvädur (liten). Då blir det ju en mellanstor, slutvikten ska ligga runt 3.5-4kg.


M är eld och lågor...Hon fick honom i födelsedagspresent. Ja egentligen fick hon en tom bur i present och på eftermiddagen åkte hon, E och pappa till Saltsjöbo för att hämta hem honom. Hon är fortfarande speedad och pratar bara om Gnage.

Ja namnet ja, först skulle han heta Stampe (föga orginellt) mamman föreslog Gösta (det röstades snabbt ner) Plötsligt från ingenstans säger M "han ska heta Gnage för han gnager ju"


(Jag har hela tiden vetat att inom M (och alla mina andra barn) finns det en trogen AIK:are=Gnaget. Det gäller bara att vänta ut dem. Detsamma gäller min ena gudson F. Han säger sig vara en trogen Djurgårdare. Jag hyser ingen oro, eftersom jag vet att när han blir vuxen nog att kunna stå emot påtryckningar så förstår han att AIK är det enda laget!!!)


I eftermiddag blir det ett kalas av ministorlek. M har bara bjudit tre kompisar, bara sexåringar. Kan inte säga annat än att det känns bra ur mammaperspektiv. Då det inte blir så mycket att fixa med. Det är förädiskt väder ute idag, ser skönt ut men det är grymt kallt och blåsigt... Stackars Gnage som har sovit ute i natt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj med tillökning i familjen =)

Dina teorier kring lagtillhörighet väljer jag att inte kommentera. Men jag hoppas att de stämmer även omvänt då killarna här blivit hårt tvingade av far sin att fälla diverse illaluktande kommentarer här hemma. Men som du sa, de blir nog klokare med åren. Heja Djurgårn =)

Här svider det på näsan, hittade efter en blåååååååsig städdag lä i hörnan på framsidan där vi tillbringade eftermiddagen med lill-E sovande och stor-E hos kompisen från förskolan. Det är en hård tillvaro vi för...

Vi ses i morgon!! Ska vi ha med oss morötter...? //Kram Katrin

Anonym sa...

Oj, oj, oj, nu är tärningen kastad!!!!

Hälsningar från Oxhagen

AnnaHanna sa...

Tja, jag tycker att ALLA gnagare kan sova utomhus för jämnan...

Du har verkligen kommit igen med bloggandet här. Jag får lägga in din länk igen i kopplerilistan.

Alltid lika roligt att höra vad som hänt sedan sist.

Kram //Anna