lördag, maj 17, 2008

Host, harkel

Vaknade med en tjockare hals än normalt, huvudet dunkade och kroppen kändes en aningens stel...Så det blev att avstå morgonens löprunda. Jag tog en långpromis med hundarna istället. Men jag har abstiens...

På förmiddagen bar det av mot Järfälla/Viksjö för en trevlig stund med min fd. kollega Christina och hennes familj. Hon tipsade om att Po.p på outleten hade fyllt på sina hyllor. Vi åkte dit och hittade massor, tyvärr hade vi alldeles för kort om tid. Jag lyckades övertala svägerskan om att ett nytt besök var av största vikt, så imorgon och om gudarna står oss bi tar vi vägen åt det hållet...

Just nu sitter minoren bredvid och ritar. Hon har sovit middag 2 (??!) gånger idag, så hon lär väl inte somna på den här sidan midnatt. Plötsligt utbrister hon: Jag längtar till när det blir julafton och tomten kommer hit...Öh?? Vad kom den ifrån?

Inga kommentarer: