söndag, maj 04, 2008

Problemet verkar vara löst.


I skogen en bit ifrån husen här i byn, står ett träd som är indränkt i tjära (eller luktar i allafall stark av tjära) under har det legat torkade gula ärtor och torkade majskorn. För ett par dagar sedan var jag där och då var majsen och ärtorna i princip borta (uppätna ??) och det var lite upptrampat runt omkring. Nyfiken som jag är har jag fotat och frågat runt både i byn, på jobbet, släkt och vänner. Helt otippat fick jag svaret från TV:n, Niklas mat. Det troliga är att det är lockbete till vildsvin....


Sa jag att jag inte längre går den vägen tidiga morgnar!!

2 kommentarer:

Hemulen sa...

Så bra att du fått en lösning på mysteriet! Och vildsvin var väl en bra mycket bättre förklaring än nån skum ritual av nåt slag... :)

Anonym sa...

Hmmm... Och någon ligger bakom träden med geväret i högsta hugg, eller?

Smart att gå en annan väg tycker jag *s*