fredag, maj 16, 2008

Kontrasternas vecka

Förra vecka njöt vi medelhavsvärme, denna gångna vecka har det faktiskt varit frost ett par mornar och temperaturen knappt nått över 15 grader dagtid. Jag har varit duktig och haft med mig kameran till jobbet för att låta er njuta av "mitt" arbete, men kameran ligger förargligt nog kvar på jobbet. Vi har haft tema-vecka på jobbet. Jag och min kollega H har haft hand om stationen SMAK. Vi har fungerat som en väloljat kugghjul, där vi tom har kunnat säga varannan mening med perfektion. Vårt koncept gick ut på att först samla gruppen (ca 28 elever) för en gemensam teoridel, där efter delade vi upp gruppen i två. Den ena halva ägnade sig åt att smaka på olika saker med ögonbindel. Den andra fick klippa ut bilder och klistar upp den på en gigantisk tunga. (Ja den liknar mer en flugsvamp, men jag har aldrig påstått att jag är bra på att rita). Sedan bytte vi grupper och avslutningsvis samlades alla för en sammanfattning. Alla grupper har fungerat smärtfritt och vi lyckades tydligen med konststycket att få en liten kille i sexårs att stoppa främmande matbitar i munnen utan att han fick frispel. Ibland är det ganska bra att inte veta allt om alla barn...

För min del avslutades veckan med en ledig fredag. Jag chansade och ringde "min" frisör, som hade tid. Denna dam har magiska fingrar...När hon masserar hårbotten, då ni.... Hämtade hem kusinerna tillsammans med tjejerna. Under kvällen anslöt även föräldrarna som åt tacos med oss såg första perioden av hockeymatchen.

Inga kommentarer: