fredag, maj 30, 2008

Sommar, sommar ,SOMMAR

Vilken dag det har varit idag! Tjejerna och jag har bara varit hemma och latat oss. En stund på eftermiddagen fick vi besök av grannens barnbarn. E fick en kompis direkt, de fann varandra på en gång. M försökte ta sig emellan, men fick nöja sig med lillasyster F. Sedan lekte de en stund med vattenslangen. Vattnet var brunnskallt, så jag var inte avundsjuk

M var på förmiddagen till tandläkaren. Där fick hon röntga bissingarna för första gången. Hon fick med beröm godkänt...Vi skulle tillbaka nästa år för att ev. klippa av strängen mellan framtänderna för att minska mellanrummet. För mamman gick det inte lika bra...Jag hade ett litet hål. Tyvärr kunde jag inte laga det på direkten. Jag kräver ju som sagt bedövning...Ett kort ögonblick var jag påväg att ge efter och laga utan, men eftersom M var med ville jag inte att hon skulle se mig i panik...Jag och tandläkare är ingen bra kombination. Så nu får jag vackert vänta till efter semestern i slutet på juni.

Får se hur länge tjejerna tänker ligga och snacka ikväll granntjejen ska sova här, eftersom hennes mamma och pappa är på KIZZ konserten!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med sommar sommar sommar =D

Trist med det lilla hålet där. Jag borde verkligen ta mig dit och göra en check jag också.

Hela ligan här borta ska till stranden i morgon. Är ni upptagna? Minns att vi för flera veckor sedan pratade om stan men det känns väl inte så lockande i 30 gr värme?