torsdag, maj 29, 2008

Ingen möda värd

Har i två dagar arbetat för Öppet hus på jobbet. I onsdags höll jag på med förberedelser till halv åtta på kvällen. Jag var sist kvar förutom städaren Raoul (?). Det är något visst med att vara sist kvar på en skola. Allt är så stilla som om även byggnaden vilar inför dagens ståhej...Kändes lite sorgset på något vis. Jag hann tyvärr inte bli riktigt klar...Vilket innebar att jag idag innan öppet hus fick slita. Under en period hade jag nog härdsmälta och inte längre kunde minnas var jag la papper...Till nästa år ska jag inte har så många olika projekt utan koncentrera mig på en sak. All personal hade lagt ner en jättestor arbetsinsats. Överallt hängde arbeten uppe, i ett rum kunde man pröva NTA-experiment och i ett annat se film om skolan. Jag hade bl.a. hand om korvgrillningen tillsammans med mina elever och de två (?) föräldrar som kunde ställa upp. Vi hade köpt in 400 korvar med bröd samt 200 festisar...

Vid kvällens slut kunde vi räkna in ca 30 föräldrar med vidhängade barn...vi sålde 105 korvar...Vad vi ska göra med de andra 295 st förtäller inte historien. Snopet, javisst

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad trist med så oerhört dålig uppslutning. Något för pr-gruppen nästa år? ;)

Hemulen sa...

Vilket jobb ni hade lagt ner på Öppet Hus! Såg massor med fina bilder och utställningar idag. Jättesynd att det kom så få föräldrar - jag trodde ändå att det skulle bli något fler. Och så typiskt att bara två av dina föräldrar ställde upp vid korvgrillningen - det är ungefär samma uppslutning som i min klass. Vad ska man göra för att få fler föräldrar att engagera sig?

Trevlig helg!