söndag, maj 18, 2008

Ladies only

Började dagen med en tur till Barkaby. Hitta än mer kläder. Faktiskt även till mig. En kanon bra kjol, som jag kommer att använda flitigt. Tyvärr var skorna lite för stora, så K om du vill kan du prova dem ;) Svägerskan och jag fick en trevlig dag tillsammans, det var länge sedan!

Sedan var det snabbt hem och byta kläder, lämna av de två minsta till kompispappan. Hämta upp kompismamman och kompisen för att fortsätta till stallet. M fick sin favvohäst, som hon numera är lite skraj för. Men då mamman sprang med gick lektionen urbra, och M kände sig stolt över sig själv som vågade. En annan tjej åkte i backen efter att hennes häst först bockade för att sedan stegra sig (??!). M tittade med stora ögon och sa: Den hästen vill jag aldrig rida. Men efter att jag intygat henne om att jag i så fall skulle tom leda henne, så nöjde hon sig.

På väg hem stannade vi och köpte med oss pizza och kebab hem. Eftersom S har åkte iväg till Finland så avslutades även dagen med "ladies only"...Nu sover tjejerna förhoppningsvis och jag ska sjunka ner i soffan och glana på "Andra avenyn" för att sedan rasta hundarn, ställa klockan och gå till sängs...Tack och hej, leverpastej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med shopping, avis...
Jag skulle också behöva uppdatera garderoberna lite.
Vi vill gärna hänga med till stallt och titta någon gång, när var hur???

Kramiz
Anna och huliganerna

Fru Mju sa...

hej och tack för kommentaren!:-)
numera bor jag ute i de djupaste av djupa skogar men där för en längre evighet sen bodde jag faktiskt i Haninge under en tid då familjen flyttade runt. skönt att nu ha egen familj och _inte_ behöva flänga omkring.
kul att du gillade väskorna och jag får väl tacka Trulsan lite extra mycket som gör reklam! :-)

Anonym sa...

Tack för sällskapet!

Testar gärna skorna vid tillfälle =)