fredag, maj 02, 2008

Äntligen hemma!

Kunde det inte få vara vackert väder nu när man är ledig? Det är kallt, blött och urrigt...Kanske beror det på att jag är TRÖTT för tittar jag ut genom fönstret så skiner solen mellan molnen och termometern visar dryga 10 grader...För bara någon vecka sedan hade jag suttit ute och njutit, men eftersom jag fick smak för varmare väder de gångna dagarna så vill jag ha MER.



Familjen började dagen med storhandling/hårklippning. S tog tjejerna till frisören medan jag handlade mat... Helt perfekt tajmat möttes vi utanför kassorna en timme senare. På eftermiddagen åkte jag över till kompisfamiljen för att se över deras kanin. Han mådde som en prins och fick skutta en halvtimme ute i sin sele. När jag kom hem hade S fått igång den stora gräsklipparen. Den har ju legat över oss som ett mörkt moln hela vintern. Inför sista klippningen i höstas lade den bara av. Det är ju inte så att man lättvindligt slänger in den i bakluckan på bilen och visar upp den på verkstaden. Men efter lite pyssel där bl.a. nya tändstift ingick så fick han igång åbäket. Vi kunde därmed inviga gräsklipparsäsongen.

Kvällen avslutades med att grannfamiljen med två barn kom över på middag. Vi hann med ett parti, "Hur fan visste du det?" I vanlig ordning vann S...

Inga kommentarer: