söndag, maj 25, 2008

Mors dag!

EFIT var det idag men jag hoppade över det. Men Svägerskan har varit duktig. Här är hennes EFIT

Efter gårdagens köriga lördag tog nästan hela familjen det lungt idag. De mindre tjejerna har busat med granntjejen halva dagen. Kaninen har haft en superdag. Han har skuttat lös på tomten och jagat tjejerna som lekte. Ibland när det gick för vilt till rusade han in under trallen. Men kom snabbt ut igen för att nyfikenheten tog överhand. Grannarna kom hit på fika på eftermiddagen. Mitt under den trevliga stunden fick jag bryta upp för att hämta M som var på kalas. Därefter åkte vi till stallet. Idag fick tjejerna skritta över cavaletti. Som avslutning fick de hjälpa "stallchefen" att ta ut alla hästarna i hagen. När sen stallet var tomt började de att sopa stallgången. Stallet blev riktigt fint.

Till morsdagmiddag blev det grillad fläskfilé. Nu är även jag så trött (igen, jag såg inte schlagerfinalen igår...) I övrigt fick jag en fin teckning av de mindre i familjen. Av S fick jag ett citrusträd.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ett citrusträd, spännande =)