tisdag, maj 06, 2008

Mamma-dotterdag


F lyckades kräkas idag på dagis. S blev den som fick åka hem och hämta henne plus E som glad i hågen fick följa med. M skulle få ta med sig en kompis hem idag. För att inte besvikelsen skulle bli för stor åkte hon och jag till centrum för att fylla på hennes klädgarderob. Ungen har förbluffande god smak vad gäller kläder. Vi passade på att fika och bara mysa. Hon skulle få välja ett plagg till mig. Men vår smak var alltför olik. Jag gillar liksom inte halternecklinnen i satin med guldpaljetter...


Hemma stod middagen på bordet, fiskgratäng. S laddade MP3 med Livvakterna och försvann ut på en lång hundpromenad efter maten. Själv stoppade jag om tjejerna och pussade dem på avstånd. Helst ingen magsjuka hitåt. Det går åt massor med alcogel...handdesinfektion.

Just nu sitter "Fläckis" i S knä och tittar på TV. Tror pappan i huset gillar den lille. Tjejerna sover (förhoppningsvis..) och jag ska snart följa deras exempel...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hörde... hoppas att övriga familjen klarar sig. Och hur går det för F, blev det ngt mer?

Kram

Ska ni rida på lördag?