måndag, maj 19, 2008

Hur ska jag göra?

Är sjukt sockerberoende just nu. Jag vet inte hur jag ska lyckas bli av med det. Ibland kan jag sjunka så lågt att jag faktiskt äter frysta bullar... Det är inte alltid den stora mängden som löser problemt utan snarare lite men ofta. Efter maten kan jag trots mättnadskänsla känna suget efter något sött. Jag har ju aldrig varit beroende av nikotin eller andra likande produkter men jag kan ana mig till känslan. Det enda "botemedlet" jag har är att inte ha en endaste gnutta sötsak hemma, sjukt javisst! Jag får kanske dryfta mig till en sån där "detox" för att få ut alla "gifter" ur kroppen


S är hemma ikväll för ett kort besök, imorgon drar han vidare mot Åkersberga för att gå på kurs i två dagar. D.v.s imorgon är det "ladies night" igen. Som straff får han sköta läggningen, med två trötta tjejer och en pigg (som har sovit middag på dagis idag). Jag själv hoppas att TV:n bjuder på något tittbart och skafferiet på något ätbart...

2 kommentarer:

Hemulen sa...

Känner igen det där med sockerberoendet - är också ofta sötsugen just nu. Och inte hjälper det att jag fick med mig nästan en hel Twist-påse från min farbror i helgen...
Kanske är det stress-relaterat på nåt sätt? Man har ju rätt mycket att tänka på just nu.

Anonym sa...

Bra metod att inte ha något hemma... Funkar inte här då den andra halvan envist handlar. *suck* Kör hårt på regeln "bara på helgen" nästan i alla fall *hrm*

Kram