torsdag, augusti 21, 2008

Barn och datorer

Satt idag och åt lunch med en liten kille i ettan. Helt taget ur det blå frågar han om jag har hört låten "need you like a hole in my head" med "Stupidity" ( Risk för ev. felstavning kan föreligga) därefter börjar han att sjunga låten på riktig engelska. Sedan börjar han förklara att han är arg för han hittar inte låten på Youtube..."-Jag hittar bara de andra låtar och jag har använt alla olika sökfunktioner" säger killen. Nu upplever inte jag honom som någon "datanörd" utan snarare en ganska omogen, lagom bortkommen typisk sjuåring. Men vadå Youtube, en annan har mer eller mindre precis hittat dit...

1 kommentar:

Hemulen sa...

Men hjälp, VEM var det?? Visserligen har vi en del lustiga små typer i klassen, men det här kan jag inte ens gissa vem det kan vara!