torsdag, augusti 07, 2008

Snabbvisit i verkligheten

Var på jobbet idag. Vi fick ju ett brev i början på veckan som talade om att M inte hade något fritids i början på nästa vecka. Jag vet att jag hade tid att kvitta så det var inget problem. Men eftersom jag innan sommaren bytt klassrum, var röran ett problem. Jag såg framför mig det kaos jag lämnade med bänkar huller om buller, böcker/pärmar i högar och osorterade papper. Morsade på min chef och skolsekr. kollade av vad vi hade gjort under ledigheten och om det hänt något nytt under sommaren vad gäller personal och lokaler. Men allt verkar vara i sin ordning.

Uppe i mitt klassrum hade vaktmästaren gjort ett kanonjobb och flyttat alla bänkar, så det blev inte så tungt. Men det tog hela dagen att få ordning, och ska jag vara ärlig så hann jag inte sortera in alla papper...När jag gick halv fyra, så såg klassrummet ut att vara ett rum att trivas i under kommande år.

På detta vis förlängde jag min ledighet till på onsdag då allvaret börjar på riktigt. Men nu ska jag njuta mina sista dagar. Klippa tjejerna och gå på kalas i dagarna två ( ja inte klippa tjejerna i dagarna två...) Kvällen tillbringade jag i skogen med gammelhunden och grannens ullboll. Det var riktigt skönt. *Viskar* -Visst blir jag sugen på en ny hund...

1 kommentar:

Hemulen sa...

Vad skönt att du fick i ordning klassrummet, det var ju inte lite rörigt efter flytten. Vi hade tänkt hjälpa dig i våras, men vi visste inte hur du ville ha allt så det blev inte så mycket av med det...
Inga stora förändringar alltså på jobbet? Ska bli kul att se alla igen.
Njut av de sista dagarna, ses på onsdag!