onsdag, augusti 27, 2008

På kurs

Startade unghundskursen idag med grannhunden. Eftersom vi inte fick plats på den lokala brukshundsklubben 5 min promenadväg hemifrån blev det till att åka med bil 15 minuter. Hämtade upp min elev som dagen till ära fått en "skolväska" med sig. I den fanns koppel, kampknut, vaccinationsintyg, vattenflaska och lite annat smått och gott. Tjejen som driver både kursen och företaget verkar ok. Hon hade inte passat en basenji, men "min" hoffe passade det. Lite annorlunda att gå kurs med en hund som inte börjar skaka av köld då regnet kom...han lade sig ner på marken och kopplade av...

Vi tränade förbud, början till sitt-stanna kvar...Han lämnade kursen med en guldstjärna i kanten...Vår hemläxa blev att han inte får stoppa ner nosen i backen alls då vi tränar...Det blir kanon att träna hemma då både höns- och hästpruttar bjuder fin fint motstånd...

Väl hemma trodde jag att jag skulle kunna sjunka ner i soffan och koppla av en sväng. Men S sitter och tittar på damtennis (?). Tydligen håller ett svenskt blåbär på att skaka om någon världsspelare, men "who cares????"

1 kommentar:

Linnea sa...

Va kul att det gick bra på kursen! Tänk att dendär kraken ka lära sig nåt...jag önskar er verkligen lycka till!
Ang cykeln så har min vän tysken hjälpt mig å nu verkar den funka, peppar peppar.
Ha de
Kram Linnea