fredag, augusti 15, 2008

Fredag!!!

Första helgledigheten! Efter tre dagar på jobbet känner jag mig ganska färdig att ta emot eleverna. Klassrummet är i ordning så när som de nya gardinerna som jag inte hunnit sy...Träffade en ny elev igår som tyckte att vi hade det fint.

Kvällen avnjöts i goda vänners lag med "middagsknytis" Vi hade redan beställt hem sushi när grannen föreslog pizza...Vid kaffet kom deras något större hundar inrusande, skrikande...Någon av dem hade troligen blivit biten av en geting. På vägen in passade en eller möjligen båda två på att av skräck tömma analsäckarna...och den lukten ligger nu tung i huset trots vädring och fönsterputs (liksom i "Mitt stora feta grekiska bröllop, så biter fönsterputs på det mesta). Men det gör inget vi gillar er M och R ändå!

Vill bara säga: Hej Adam, kul att du läser, ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger ju det - getingar är ELAKA. Men jag kan presentera att getingfångaren tagit livet av kanske 40 getingar under veckan. Alltid något...

Linnea sa...

haha det känns skönt att allt är som vanligt hemma i Dånan. Jag har länge jobbat på att dressera balder att göra sånna där obehagliga saker hos andra och det verkar som att jag lyckats :P Sen att han lärt upp Tivaz är ju bara en bonus ;-)
Kram kram