lördag, mars 07, 2009

En annorlunda kväll

Var bjuden på middag hos en f.d kollega. Vi hade på förhand bestämmt att jag skulle sitta kvar hemma och vakta de sovande barnen medan hon åkte upp till Arlanda för att hämta den bortreste maken. I vanlig ordning fick jag jättegod mat. Till efterrätt blev jag bjuden på vitchokladmousse, som visade sig inte bara vara god utan också lättlagad. Det receptet har jag knyckt nu! Vi åt lite för mycket och fick inta ryggläge i soffan för att beskåda spektaklet "Andra chansen". Tyärr han vi aldrig se vilka som gick till finalen eftersom hennes yngste son började kräkas. Så medan mamman i familjen tog rätt på sängen, ställde jag det lilla frysande barnet i duschen. Uäk vad det luktar.... Hur som helst beslutade vi, efter att sonen blivit ren och somnat om igen , att jag skulle åka upp till Arlanda. Där möttes jag av en förvånad resenär som tveksamt följde med hem till sin ev. magsjuka familj. Jag släppte av honom hemma vid parkeringen och fortsatte hem till mitt. (Shit vad långt det var hem!)

Nu sitter jag i soffan och slötittar på någon SF film, The Core, medan illamåendet åker upp och ner...Är det min tur härnäst eller???

2 kommentarer:

Linnea sa...

Usch undvik magsjuka! Tur att jag befinner mig på behörigt avstånd här i Norge!
Kan som upplysning meddela att jag lever efter all el, tro't eller ej.
Klem

Anonym sa...

Uuuu... Status??