fredag, mars 06, 2009

Många mil bort

Har idag varit i min hemtrakter, Åkersberga. Lämnade ju kommunen för 16 år sedan och har bara sporadiskt återvänt. Idag var jag och hälsade på en mycket gammal och god vän, Sofie. Trots att vi satt där tre barn var och åskilliga år senare, så känns det som om det var igår.

Innan hade F varit med mig på jobbet. Hon var enastående duktig då hon först fick vara med på fritids då jag hade min "barnpassarfredag" sedan satt hon stilla och ritade medan mina stora drasutar hade matte. När det sedan var dags för utvärdering av veckan då gick hon loss på whiteboarden...


Som avslutning på arbetsveckan bjöd jag över mig till grannen på ett glas vin (som i ärlighetens namn blev mer) i utbyte fick grannen biler från sin överraskningfest...


tack och god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja hur gick det till?? De 6 barnen alltså (ja jag vet ju hur det gick till men ändå... *s*)

Kul att känna att man är sig lik på nåt sätt ändå.