fredag, mars 20, 2009

Let´s dance

Idag hade vi prisutdelning av vår årliga danstävling på jobbet. Inledningsvis visade jag och mina kollegor upp en "linedance" till musik från melodifestivalen, E.M.D. Vi gjorde ett uppskattat och bejublat nummer. När jag sedan anfådd och flämtande återgick till min plats fnös en kille och sa: skulle det där vara jobbigt, eller?? Ska han säga som inte ens vågade ställa upp i tävlingen, FEGIS! Mina elever vann priset "bästa utförande" och kunde därmed avsluta sin tid på skolan med flaggan i topp. Några knorrade och ville inte visa upp vinnardansen, men som vanligt gjorde de det eftersom jag bad dem...

Ett annat litet problem dök upp idag. Jag försökte få ut en kopia på mitt avgångsbetyg från LHS... -Det gick inte, svarade tanten i luren, du har bara 3p registrerade här hos oss... -Men jag har ju gått 3,5år hos er, svarade jag -Ibland kan det bli fel, tack och hej!!! Nu har en arkivarie på ovannämnda högskola fått i uppdrag att hitta mitt betyg och sedan skicka det. -inga problem sa han, Jag ringer om något mot förmodan är fel... Lustigt, betygen fattas men studielånen finns där! Fortsättning följer...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du jobbar som lärare eller? Vilka åldrar?

Hoppas du får en bra helg nu

KRAMAR

Hemulen sa...

Jag har fortfarande "Baby goodbye" på hjärnan! En av mina elever tyckte att vi lärare också borde fått pris, sen såg han lite pillemarisk ut och sa att vi kanske skulle få ett på måndag... :)

Dina elever var så duktiga!

Anonym sa...

Eeeh?? Be dem kapa studielånen med motsvarnade bortfall också. :D

När får man se den linedancen? Ikväll? ;)

Kram

Anonym sa...

Ouf det är ju inget man vill höra, att det inte finns kvar :S Hoppas dom hittar den annars får dom väl kapa studieskulderna då *hihi*

Duktiga elever du har och ja fröken är ju duktig hon med :D

Kram