måndag, mars 02, 2009

MMM...

Gisses vad gott det var, fikat på Taxinge slott. Det var rätt mycket folk och fikat kostade mycket, men det var det värt. Lilla F åt för ett helt kompani. Själv blev jag av med både min citrontårta och halva chokladboll till det lilla matvraket. Inne i ena handelsboden sålde de så fina smycken, men snåljåpen slog näven i bordet...Kanske en annan gång. Varför inte ett besök till våren då man kan sitta ute och njuta av utsikten över Mälaren?



Söndagen i övrigt ägnades åt Vasaloppet. Först i TV-tappning, men traditionell frukost framför TV:n och sedan bjöd vi in kusinfamiljen på eget Vasalopp. Galen som jag är spårade jag först upp ett skidspår på tomten. Tog fem varv ensam på morgonkvisten, hoppas verkligen att ingen granne såg mig. När sedan kusinfamiljen dök upp var det inte barnen som tävlade utan vi vuxna blev en smula fixerade och började utmana varandra...Jag kom tvåa på tiden 2:07...

1 kommentar:

Linnea sa...

Oj grym tid helene :D Tittade också lite på vasan, men med norska komentatorer...kändes ine helt rätt men vad gör man inte?