lördag, mars 21, 2009

För dig som orkar!

Hittade en lista inne hos Svägerskan som jag snodde.

Höger- eller vänsterhänt: Höger

Humör just nu: Gott!

Favoritgodis: Rött gelegodis typ pesetas

Är det nåt du absolut inte äter: Nej, jag testar allt

Kläder just nu: gråa mysbyxor och blå t-shirt

Musik just nu: Det som spelas på radion.

Vad sa du senast: Ja, jag kommer snart (när S sa att frukosten är färdig)

Om du var tvungen att leva i en annan tidsepok, vilken skulle du välja då: Vikingatiden

Sommarplaner: Ingenting bestämt, men flera förslag.

Fisk eller badkruka: BADKRUKA...badar bara om det är ordentligt varmt!

Saft eller alkohol: Måste svara saft, gillar inte effekterna man får av alkohol. Tål nästan ingenting nuförtiden!

Hur många kuddar sover du med: 1

Favoritväder: Sol, med svag sydlig vind och varmt!

Om du var fast på en öde ö, 3 saker att ta med: sällskap, kniv och tändstål

Spelar du nåt instrument: Nej, eftersom klinkadet på pianot inte räknas

Morgon- eller nattmänniska: MORGONMÄNNISKA på gott och ont.

Sparare eller slösare: Typisk slösare, men aldrig för pengar jag inte har.

'Bästa film: Dagboken

Tror på liv på andra planeter: Ja varför inte

Kommer du ihåg din första kärlek? Jadå, han hette Fredrik

Älskar du henne/honom fortfarande: nej.

Har du några homosexuella vänner: Ja

Tror du på mirakel: Ja självklart!

Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Klart det är, allt är en fråga om vad man själv gör för val.

Ser du dig själv som tolerant mot andra: Ja det tycker jag.

Hur många barn ville du ha när du blir stor: Ville ha tre, två tätt och sedan en tredje sladdis. Nu blev det tre tätt och ångrar mig inte en sekund.

Bio eller promenad: promenad

Är du kittlig: Japp

Snarkar du? Inte vad jag vet

Stjärntecken? Vattuman

Rädd för insekter? Nej.

Äckligaste insekten: Kackerlackor, efter att sett den tändsticks stora i Tunisien förra året.

Största svaghet: Svårt att säga NEJ och prata om mig själv (men jag jobbar på det)

Det här är jag bra på: Diplomati, prata om mig själv (även min sämsta sida)

Bästa bok? Påven Johanna.

Om du fick välja en superkraft, vad skulle du välja? Att flyga

Vad vill du jobba som? Om jag visste det skulle allt bli lite lättare. Men hundar står högt på listan

Chips, morötter eller godis? Chips (tyvärr)

Godis, Pizza eller hamburgare? En nylagad Vegaburgare, slår det mesta

Skriver du dagbok? Nej om man inte räknar bloggen. Men önskar att jag gjorde

Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Skulle vilja ha barnens namn tatuerat, men det blir nog aldrig av

Stökigt eller välstädat? Ganska städat

Gungar du på stolen? Nej.

Skulle du någonsin få för dig att hoppa bungy-jump? ALDRIG I LIVET!!!.

Vilken hand håller du gaffeln i? Om jag äter utan kniv så är det höger. Annars är det gaffel i vänster och kniv i höger.

Är du rädd för blod? Nej

Saltar du på maten? Väldigt sällan

Gillar du att sjunga? Jodå, men inte så andra hör

Anser du att du är stark? Ja det tycker jag både fysisk och psykiskt

Brukar du sola? Japp, på sommaren.

Vad gör du om du får hicka? Hickar och hoppas det går över.

Röker du? Inte sedan sommaren 1989

Snusar du? Nej

Använder du knark? Nej

Kaffe, te eller inget? Helst te, gillar faktiskt inte ens kaffe (men dricker ändå)

Har du en besatthet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Varför har du inte svarat på sista frågan? A

Anonym sa...

Kul att läsa lite mer om dej=) Tycker oxå kackerlackor är vidriga*rys*
Kramar

Anonym sa...

Ingen bungyjump alltså???? *haha*

Tack för igår, det blev en ofattbar lugn kväll här hemma av förklarliga skäl. Har dock hört rykten om att vederbörande gjorde byn osäker till sent in på natten ;-)

Kram

Hemulen sa...

Det var en rejäl lista! Får se om jag orkar ta mig an den jag med.