torsdag, mars 26, 2009

Student på nytt

Dagen började bra med att killen i pressbyrån undrade om jag skulle ha en remsa till reducerat pris. (ja, jag valde att tolka det som om jag var under 18 år och inte över 65 år). Sedan drog jag mig in mot stan och Centralstationen där jag tillsammans med Bella och Edward klev på tåget till Uppsala... I Uppsala upptäckte jag dessvärre att jag glömt mina papper hemma, fick ringa till instutionen och bekänna färg. En vänlig kvinna svarade att jag väl kom ihåg vad jag hade skrivit och kunde sådeles fylla i samma sak i nya papper... Efter att ha gått omkring på universitetsområdet och fyllt på med studentkänsla var det dags för dagens arbete. Herre jesus vad folk cyklar i denna stad, man gick med risk för sitt eget liv. Hela området andades verkligen framtidstro.

Mitt arbete denna dag bestod i att utvärdera nya Nationella prov i svenska. Det var mycket givande och diskussionerna blev intressanta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du hade en trevlig kursdag!

Annika sa...

Det händer ju att man saknar studentlivet ibland ...
Hoppas kursdagen var bra!

Kram