onsdag, januari 09, 2008

Dags att hålla nyårslöftet


Idag gjorde jag årets första riktiga träningspass. Jag var ju ute och sprang innan snön kom, men sedan har det bara varit promenader och pulkaåkning som gällt. Hade bokat plats på ett skivstångspass, typ bodypump...När jag la på vikterna glömde jag för en stund att det var ett tag sedan...Tyckte att 10kg verkade rimligt för benen och 5kg för rygg och armar...

Innan själva passet hade jag fått hjälp av gympaläraren med att "knäcka" ryggen. Ljudet när han drog i mig, vill jag inte uppleva igen och inte heller ljudet...Musklerna började snabbt ställa in sig på den "nya" ryggraden och gjorde nästan smärtan outhärdlig. Men på hans inrådan skulle jag kunna träna, det skulle tom. vara bra!

Passet var bra, lagom mycket styrka, välavägt. Får se om det gör ont imorgon, just nu känns det bara bra. Dock blev det tungt under sista benmomentet.

Nu ska jag titta på Grammisgalan, hoppas det inte blir sådär pinsamt med fulla hårdrockare och gråtmilda vissångerskor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad duktig du är... Låter jobbigt det där *s*

Här är det livat värre, VAB med minioren i morgon. Han fick plötsligt 39 gr feber ikväll. Måste kostat på att vara med mamman på jobbet?

KRAM