onsdag, januari 02, 2008

Middagsvisit i Svartbro

Idag blev det en tur till Svartbro. Mormorsbror skulle ha sin årliga bjudning. En förkyld och febrig S fick stanna hemma. Väl där hann jag med en tur till deras möbelbutik. Jag hade hoppats på att finna furustolar till köket. Men icke sa nicke...De kostade för mycket där. Tyvärr visade expediten mig ett ekbord inkl. fyra stolar...Blev lite sugen...Men nu har vi ju sagt att vi ska behålla vårt bord tills tjejerna har slutat hacka, rita och hamra i matbordet...Men sen så...

Hos morbrodern bjöds vi utsökt mat. Älg-tjälknul till förätt och spenatfisk til varmrätt. Efterrätten stod jag för och då blev det på pannacotta... Efter maten bjöds det upp till dans. Jag fick mig några härliga turer med min morbror i buggens tecken...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nä, blev S sjuk? *trist*

Låter som en riktig fest i Fridhem med dans och allt!

Kram