måndag, januari 21, 2008

Undrens tid är ännu förbi

Vad i hela friden har hänt min klass??? De funkar nästan som vanliga barn. Jag har märkt en positiv stämning efter jullovet, men vågade inte hoppas på annat än att det breodde på att vi var två i klassen under de första veckorna. Men idag när jag återigen var själv har de jobbat som små djur. Nästan alla har suttit på sina platser under dagen...

Det är knappt jag vågar hoppas. Det kan ju vara att de närmar sig klassfest, fattas bara 4(!) guldstjärnor (En stjärna/bra dag)...Vill ju gärna tro att de har fattat att jag inte försvinner (sure). Jag är ju den första som har stannat i två terminer på ett antal år. Jag njuter av min nyvunna klass så länge det varar för snart lär jag väl åka med expressfart ner i källaren igen..

Tyvärr har man INTE löst klassens 25%, så i morgon har man tagit in vikarie hela förmiddagen. Eftersom de har övningsämnen på eftermiddagen innebär det att de inte kommer träffa mig alls. Märklig känsla! Ska försöka byta min rastvakt så de inte träffar mig på rasten. Blir lite svårt att svara på deras frågor om varför jag inte har dem. Ska ägna förmiddagen åt att säga min chef ett och annat!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Allt hårt slit kanske bär frukt? Oavsett - njut och sträck på dig (och dem)