onsdag, januari 16, 2008

Mutmiddag!

En av de få gånger man i den kommunala verksamheten blir bjuden på trevligheter. Denna gång var det en av stadens museum som bjöd på "inspirationskväll" Först var det genomgång av deras skolprogram och vad man kan få hjälp med i sin undervisning. Man blev faktiskt sugen på många olika delar. Men som vanligt spelar ekonomin in och utbudet minskar då drastiskt. Efter denna genomgång blev vi bjudna på snittar och vin (alt bubbelvatten, för oss bilburna!). Mitt sällskap och jag hamnade med två lärare från SFI vilket var intressant...en helt annan värld.

Sedan var det dags för en inhyrd föresläsare. Han berätta om en ideell förening och deras arbete, främst med att locka barn och ungdomar till naturvetenskap. Han inledde en smula trist men tog sig mot slutet och skratten blev många. Efter honom fick vi fritt tillträde till museét och deras pedagoger...

Efter att ha kört hem min kollega klev jag in genom dörren klockan 21.40, ganska så trött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mutmiddagar kan också smaka gott! ;)Kan dock inte minnas att jag fått någon...

Kram