tisdag, januari 15, 2008

Hur framkallar man Kung Bore

Nu börjar jag tröttna på detta gråa trista väder och vill ha snö igen... Visst har vi haft våraktiga dagar, men någonstans vet man ju att det kommer en vinterchock och då vill jag ha den nu! Fast det måste komma snö samtidigt som det är många minusgrader...annars får jag ett h-vete på jobbet-snöbollskastning är förbjudet!

S har vabat i två dagar, vilket gjorde att jag inte hade så bråttom hem idag. Det passade bra eftersom vi avhandlade "min" klass under eftermiddagen. Hemma väntade en orolig S. För självklart var batteriet i mobilen slut så jag kunde inte ringa hem...Hemma bjöds jag på ungsbakad lax mmmm.....

Innan M somnade verkar det som om hon ovanpå tidigare magsjuka har fått ögoninflammation. Kompismamman lovade att fråga i M:s skola hur det ser på detta med ÖI och till dess så ska M få vara hos farmor/farfar...Men vi hoppas på att det blir bättre.

Ha en t(r)evlig kväll! Jag ska ta snart bjuda S på scones och te!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken sjukstuga det är överallt... Och inte i samma grejer heller? Här är influensa-halsfluss-hosta ut lungorna-explosionen över verkar det som. =)

Är det bättre med M?

Och sades det ngt vettigt på mötet i tisdags??

KRAM

Anonym sa...

Kikar förbi i detta urtrista väder... =(

Avfärd i morgon nu då?

Efit inne hos mig idag, vore väl något för dig också? ;)

kram