lördag, januari 19, 2008

Fyndat idag!


Har länge letat snyggt överkast till "nya" sovrummet. Hittade ett på IKEA i våras men då bedrog snålheten visheten och efter det har ALLA överkast antingen varit fula eller för DYRA. Men idag på hemtex hittade jag precis ett sådant jag letat efter och med 50% rabatt, hela kalaset gick på 174.50... Nu fattas bara de snygga svarta kuddarna som finns på Hedlandet... Hoppas mamma fattar piken!!!


Fick ett märkligt samtal igår. M:s ridfröken ringde och undrade om vi ville komma med till ULRICEHAMN för att provrida en ponny!??. Fröken svamlade om hur duktig M är och att hon kan få rida ponnyn för att verkligen utvecklas eftersom hon har sån kapacitet (???!) Mamman svalde superlativen med hull och hår och tackade ja iallafall till provridningen. Som tur är blev det bara till Sala och då en annan häst. Själv hakar jag gärna på eftersom jag aldrig varit med när någon ämnat köpa en häst och ser det som ett studiebesök.
Hemma har vi laddat för ev. storm. Badkaret är ifyllt (för att kunna gå på toa), dricksvatten påfyllt samt tändstickor och ljus framlagda!!!

Har för övrigt hittat min nya last!! Sourcream onionkryddade cashewnötter. S ratar dem och tycker att hans chili/lime smakar bättre!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du/ni får en trevlig och lärorik dag i Sala nu då =D

Kul med nytt överkast, vi jobbar fortfarande på att använda det vi har. Men då måste man ju bädda sängen först...? *s*

KRAM Ses i morgon e.m.