lördag, januari 26, 2008

Den lever

Jag gjorde som min svägerska, gick förbi min ganska trista orkidé och väste -Se till att blomma nu för f*n annars hamnar du på komposten (Som om jag hade någon). Efter bara ett par dagar började den rackaren skjuta skott, med knoppar... Och så här fin är den nu. Det häftiga är att när jag fick den för ett år sedan så var den lila och nu nästan helt vit. Jag tror inte ett dugg på detta med gröna fingrar. Jag har kommit på hur mamma gör, hon påtar inte i trädgården för att få den så fin -Hon hotar samtliga växter dagligen!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, så gör man =)

Fick också lära mig häromdagen hur man ska få sin novemberkaktus att blomma riktigt fint.
Man ska ställa ut den i ett gömt hörn av trädgården och mobba den hela långa sommaren. Sen... när hösten kommer tar man in den och tar hand om den igen. Då blommar det riktigt fint! Antar att det beror på att den blir så tacksam. *s*

Anonym sa...

Efterlysning!

Svaret på din spännande tävling =D

Kramade födelsedagsbarnet i morse, tjusiga nya kläder måste jag säga - kanonfina! E var mäkta nöjd och sken som en sol.

Kram