lördag, januari 05, 2008

Grannsamverkan


Började dagen med att städa ut julen. Det är med en blandning av vemod och glädje jag gör detta varje år. Visst saknar jag de murriga färgerna, adventsstjärnornas ljus och doften från granen, men det blir så ljust och fint.


S tog med sig barnen till P och K för pulkaåkning och korvgrillning. Jag slöt upp en stund senare när jag städat färdigt. Vi kunde konstatera att vi bor på ett bra ställe, pub i ena änden och grillkiosk i andra. Trots snålblåsten hade vi trevligt och barnen försvann än hit och än dit.


Vi bröt upp lagom till att jag tappat känseln i mina tår. Hemma fick vi byta om till finare kläder och tvätta av oss grillukten för att gå till nästa granne. Där blev vi bjudna på otroligt god chokladtårta. Grannen M hade ett otroligt tålamod med tjejerna som så gärna BARA ville titta och känna på de dyra tomtarna... Och de talade sant, granen var verkligen 3m hög. Stod där så ståtlig och fin!


Jag som behöver nya varma skor tog mig till centrum för att köpa ett par. Tror ni jag hittade några? Nope, men tjejerna fick nya tröjor och S fler espressokoppar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ser mysigt ut... Här åker julen ut till nästa helg, men jag håller med om att det känns så ljust och fräscht när allt rött och murrigt åker bort. Julen är mysig men nu går vi mot ljusare tider! =)

Bra att kopparna fanns kvar.

Kram