tisdag, januari 22, 2008

VAB


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag som gick och la mig igår laddad till tänderna inför dagens samtal med chefen. Halv tolv väckte S mig och behövde assistans. F hade kräkts ner hela sig plus sängen...najs!!!

F fick självklart stanna hemma idag även om hon inte kräkts något mer under natten, men vet ju aldrig. E klagade i morse på magont och fick därmed också vara hemma. Att det var min tur att vara hemma var det liksom inget snack om. Att skolan redan ringt in vikarie och att jag hade planeringstid hela dagen (?) avgjorde definitivt saken. S har ju varit den som VAB:at mest av oss båda.

Förmiddagen ägnades åt bullbak och storstädning av skafferiet. Hittade en flaska sirap från 2003 (??!!)... Förvånad över att den inte kröp ut av sig själv.

Ska snart åka och hämta M i skolan. E och F fick dispens att titta på tv en stund. Jag ville ju hinna skriva här!

2 kommentarer:

Anonym sa...

2003 var väl inget, när jag skulle baka sist var vår sirap slut så jag gick till grannen för att låna. Kände inte riktigt igen flaskan så jag kikade på daumet, bäst före 1999....
Det blev inget bak.

Pussa på de sjuka prinsessorna

Anna

Anonym sa...

Kan sirap bli gammal? Shit *s*

Bra tt de mådde bättre och synd att F inte var helt bra ändå hörde jag S berätta... =(

KRAM