måndag, april 21, 2008

För mycket av det goda

Dagen började med en "power-walk" på 5km med grannen och hundarna. Sedan hem för att duscha klä på mig själv och barnen. Iväg till jobbet, där kom tröttheten...Hela förmiddagen gick jag som i tuggummi, allt var så segt!

Klassen lite mer rörig än vanligt, men vi fick en hel del gjort. Dagen avslutades med film. Vi började i fredags titta på "Hoppet". Eleverna gillade den och jag tyckte att den var lite småkul.

Sedan var det dags för utvecklingssamtal, var av ett med tolk. Dubbelkollade under dagen att den var beställd. Mamman och sonen dyker upp men INGEN tolk...Vi satt och pratade om väder och vind och fick boka in en ny tid för samtal...Trist när det inte var någon av oss som felade.

Hämtade tjejerna hos svägerskan som förkortade deras tid på dagis/skolan...Fick present i form av en helt nerbajsad F...Tyvärr fick även svägerskan en present, jag glömde påsen med bajskläderna hemma hos dem, SORRY!

Efter middagen, för mig bestående av tonfisksallad, gav jag mig ut i joggingspåret. Det blev 6.8km...grannen ( en annan än den i morse) orkade inte springa riktigt hela vägen, men var väldigt duktig eftersom hon inte sprungit så mycket denna vår. Nu när kvällen närmar sig sitt slut måste jag erkänna att jag är rätt trött!!! Men imorgon är en ny dag

2 kommentarer:

Hemulen sa...

Oj, vad duktig du är! Både morgon- och kvällsrunda på samma dag! Själv kollapsar jag i soffan efter jobbet, särskilt dessa dagar med sena utvecklingssamtal...

Anonym sa...

Jag blev trött bara av att läsa det. Jag skulle inte heller orka runt hela, jag siktar på att alla fall orka hela blodomloppet med jobbet om 1 månad. Men vi får väl se hur det går.

Inser att jag genast måste söka genom hallen efter en bajspåse alltså?? Å fasen, har inte sett (eller kännt) någon men den ligger väl där och lurar.

Måste tyvärr stå över ridningen även denna lördag =( J's pappa kommer på besök på fm och är nog fortfarande kvar då, så farfar får prioriteras denna gång.

Kram