söndag, april 13, 2008

Vecka 15/08 Tro



Det inte helt lätta ämnet kommer från Frida
Tror du på en högre makt/gud? Vad? Till viss grad. Hoppas att det finns någon avidentifierad figur som kan hjälpa mig och andra människor att hitta rätt. Jag tror att en del saker som händer faktiskt händer av en anledning...
Tror du på livet efter döden? Jag vill gärna tro att man inte upphör att existera bara för att man dör. Gillar lite tanken på reinkarnation.
Tror du på spöken/andar? Nej inte jag. Men jag har en dotter E som ibland påstår att hon pratar med andra. Hos en kompis till oss hävdar hon att det bor en snäll flicka i deras källare. Hon säger vidare att man inte behöver vara rädd för flickan utan hon är bara lite ensam...Så kanske det finns något.
Tror du på reinkarnation? Se svaret ovan.
Tror du på mänskligheten? Ibland undrar jag. Vi gör ju ständigt om samma, ibland ödesdigra, misstag. Människan är i vissa fall så egoistisk. Men som alltid finns det människor och deras handlingar som får mig att inte helt tappa tron på mänskligheten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ursvåra frågor... :S Ska ta dem sen.

Hua för det där med E, "I see dead people" ungefär.

Kram