lördag, april 05, 2008

Kung i baren


Var jag inte idag. Kände mig inte så partysugen, däremot för att umgås i trevligt sällskap. Firade grannen som fyllt år under gångna veckan. I vanlig ordning var det trevligt. Jag "offrade" mig och gick vid niotiden hem med två trötta barn. E grät hela vägen hem, dels över besvikelsen att gå hem före storasyster och dels för att hon just var så trött. Hemma hann hon inte i pyjamasen innan hon bad att få gå och lägga sig. F kved i sömnen "jag vill inte sova, jag vill vara vaken". Men en sak var säker sov det gjorde hon redan...


E har idag LÄRT sig cykla och dessutom ridit. Vi hoppas att morgondagen blir lika fin som idag, så hon kan fortsätta cykla. Tyvärr får hon och M dela på M:s cykel, då F har fått E:s lilla cykel. Men jag har svarat på en annons ang. cykel till henne och hoppas naturligtvis att den går att hämta under morgondagen. M har också cyklat större delen av dagen. Hon och grannpojken cyklade visst runt i byn och sa "go´eftermiddag" till alla de mötte...


Tack alla goa grannar för en trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi hänger på nästa gång, men igår var det tur att vi stod över. Vi hade nog fått för mycket luft eller något hela dagen vi var helt slut här efter ridning och allt *s*

KUL att E lärt sig cykla!

Kramen