onsdag, april 02, 2008

Skatteåterbäring

Jippie, även i år får jag pengar tillbaka. Trevligt nog ganska mycket. Nu beror det inte på att jag har en bra revisor som planerar alla mina avdrag med stor exakthet utan på att jag inte drar av för räntan på huset förrän nu till deklarationen. S verkar också få tillbaka en del, dock inte min liga (ha, ha något ska väl jag vara bäst på). Min första tanke var att jag kanske skulle ta mig ut och shoppa loss lite. Jag behöver en del nya kläder...Men så blev jag abrupt påmind om resan...det damp ned en påminnelse för att betala anm.avgiften idag. Nu är den iallafall betald, så jag kan inte längre hitta på ursäkter för att slippa flyga. Jag har blivit löjligt larvig när det kommer till flygning...Säger med bestämdhet varje gång jag landar i Sverige att detta gör jag inte om...

2 kommentarer:

Hemulen sa...

Tack för välkomnandet! :)
Kul med resa till Tunisien - verkar varmt och härligt!

/H

Anonym sa...

Trevligt! Ja man är ju inte smartare än att man ser det som värsta lotterivinsten när det dimper ner, även om det är pengar man själv betalat tidigare. Men för mig som aldrig sparar medvetet så är det perfekt.

I mitt fall har jag som bekant tyvärr en familjemedlem som oftast får betala tillbaka lite pga aktier och sånt *blä* Fast det är väl inte mitt problem va? *s*