lördag, april 12, 2008

Vi höll på att bli fattiga

Idag innan E skulle rida drog vi iväg för att snabb titta på en ny matsalsmöbel. F och E snodde runt i affären och hittade roliga möbler. Vi ett tillfäll försöker F bestiga en skinnsoffa i 20 000kr-klassen. Mitt i klättringen NYSER hon...Ur näsa forsar mängder med snor...Jag försöker hinna dit innan det når soffan...Men likt en dröm rör jag mig i slowmotion och snoret rinner i fastforward tempo. Naturligtvis hinner det landa en rejäl pöl i soffan... Som tur är så har en expedit sett mitt försök att hinna fram, hon kommer till undsättning med hushållspapper. Jag torkar upp i soffan och tackar min lyckliga stjärna. För bredvid står en hiskeligt mönstrad tygsoffa. Det kunde ha blivit den och vi skulle kanske ha fått en väldigt ful och till på köpet nersnorad soffa med oss hem...

Nu ska vi allafall slänga ut vår matsalsmöbel på blocket i hopp om att någon annan vill ha den...

Ridningen gick bra. E var så nöjd och tjatar redan om nästa helg.

Middagen intogs hos kompisfamiljen. Vi fick vara testpiloter till en fiskrätt. Det blev som vanligt otroligt gott...Vid halvnio fick vi ge upp då var tjejerna så trötta att de grät bara vi sa något...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men en ny soffa har ni ju pratat om?? Och en skinnsoffa är väl trevligt? *s*

Skrattade gott åt inbrottstjuven som togs på bar gärning här i hallen. Haha.

Kram