fredag, april 25, 2008

Äntligen Fredag

Eftermiddagen började med att jag fick en stund i solen på altanen, ensam (!). Sedan packade jag bilen full med hundar och cyklar. När jag hämtat tjejerna så tog vi en promis i radhusområdena runt dagis. F trampade på riktigt bra. E var så lycklig, här kunde hon trampa på utan en bil i sikte. Hemma blir det väldigt ofta "det kommer en bil, kör in till kanten och stanna". Mötte en äldre man som vi gjorde glad genom att titta på hans fina hundvalp. Först ville han låta den lilla valpen hälsa på våra hundar....

Eftersom stora tjejen tillbringar kvällen och natten hos en kompis, hade E bestämt att vi skulle gå på restaurang. Vi gick till den nyöppnade kinakrogen i VH. Maten var jättegod om än lite dyr. Men jag hoppas att det kommer att gå lönsamt för jag saknar trevliga restauranger runt om där vi bor. Grannarna följde med oss och förgyllde kvällen, tack för sällskapet!

Inga kommentarer: