tisdag, april 01, 2008

Uzbekistan vs Tunisien

Min kamera är tillsammans med mina föräldrar på väg till landet bortom bredvid, Uzbekistan. Jag får nyttja min gamla och inte helt tillförlitliga kamera, så det kommer att bli sporadiskt mellan bilderna i bloggen en tid framöver.

Själva har vi bokat en resa till Tunisien i mitten på juni...Det var helt otroligt svårt att hitta hotell där vi kunde få plats hela familjen i ett rum. Det gällde inte bara Tunisien utan hela Europa. Jag tog mod till mig och ringde ett av de stora resebolagen och klagade. Det är ju inte helt ovanligt att man är fem eller fler i en svensk familj idag...Vad skulle hon i andra änden svara? Jo, du har rätt, men det är inte vi som påverkar detta utan hotellen...Pyttsan, de anlitar väl bara de hotell som uppfyller deras krav, eller? Men för oss blev det bra, eftersom vi hittade detta resmål (som vi inte ens tänkt på innan) och det lyxiga hotell som vi slutligen bokade. Jag längtar redan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va härligt att åka iväg...
Vi upplevde också problemet med stor familj när vi skulle boka i vintras, men som säljtjejen sa - Du och din man kan väl bo i varsin lägenhet!!

Hoppas att allt är väl med er

Kram Anna

Anonym sa...

Ja 5 pers är väl det normala idag känns det nästan som *s* Vad härligt med en resa att se fram mot, och så långt kvar är det ju inte heller. Tunisien har jag ingen koll alls på, ska bli spännande att få uppleva det genom er sen. =)

Kram