torsdag, februari 14, 2008

Agent 007


Har idag haft vinteridrottssdag...hm vinter och vinter...Det blev ju inte mycket av skidåkning, pulkaåkning eller bad i isvak som det var tänkt. Istället blev det en dag i Äventyrets tecken. Under briefingen fick eleverna veta att SÄPO ringt skolan och berättat att ett terroristcell har spårats till Sverige. De har planterat en "smutsig" bomb någonstans på vår skola. Eleverna måste hitta bomben innan klockan 15:00!!! De blev ivägskickade att leta ledtrådar för att hitta platsen i skolan där bomben blivit placerad...Tänk om man hade fått ha sådana idrottsdagar på min tid!

Dagen avslutades med en sjukamp på skolgården. Jag kom på idéen att vi borde ha ett personallag med och utmana eleverna...Inte så populärt, vi blev fyra som deltog och tre som sprang. Om vi vann? Inte en chans, eftersom våra motståndare fuskade...de ville gå hem!


Dryftade mig till att bjuda på gelehjärtan idag. Det var inte många som gick åt...det var gelatin i. Eftersom gelatin är gjort av gris avstod ungefär 75% av eleverna...Hade inte en tanke på det när jag köpte godiset!


Ha en bra alla(ns) hjärtans dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja varför hade vi inga sådana idrottsdagar?

Och som sagt, jag har ALDRIG i mitt liv tänkt på det där med gelatin i godis. Inte för att jag måste avstå av den anledningen men ändå... Förstås helt att du missade det.

Kram