tisdag, februari 12, 2008

Tillbaka till verkligheten


Eftersom E var feberfri redan igår på eftermiddagen, så fick hon knata iväg till dagis idag. (Utan alvedon, vill jag påpeka). Jag var välkommen och saknad på jobbet. Hade dagen till ära besök av en handledare (som ska titta på elevgruppen och ge mig tips på hur jag kan få den att funka bättre). Dessvärre ställde eleverna upp på mig och visade sig från sin allra bästa sida. Arbetet med deras forskning (som brukar vara tämligen rörig) förlöper utan minsta tillstymelse av höjda röster...hm... jag till och med lämnar klassrummet för att få dem att visa sitt "rätta jag", men icke sa nicke...Det värsta de hittar på är att leta sig från Kristian Tyrann till Michael Jackson via google...


På eftersmiddagen hade jag med mig kusinerna hem från dagis. Mamman och pappan skulle äntligen få hämta sin nya bil. Vi begav oss ut i skogen med medhavd matsäck och två hundar...Storkusinen fick vara stigfinnare och vi klättrade än hit och än dit...På vägen hem börjar jag ana att detta kanske inte var en så bra idé. Lill-kusinen är trött och ledsen, F bråkar om nödvändigheten att ha mössan på, E gnäller och ORKAR INTE GÅ...Hem kommer vi och med förnyad energi fortsätter de att leka ute tills mörkret jagar in dem. Under tiden ute har barnskaran utökats med granntjejen N.

2 kommentarer:

AnnaHanna sa...

Ja, tack för fika och lite socialt umgänge :-)

Kram //Anna

Anonym sa...

Och TACK för hjälpen. *kram*

Fast vem kunde tro att projektet skulle ta sån tid???