tisdag, februari 05, 2008

Host, host

S fick Vaba idag igen. Förra terminen hade vi totalt 8 vab-dagar för alla tre barnen. Nu har det gått 1 1/2 månad av terminen och jag tror att vi är uppe i snart 8... Denna gång är det F som är genomförkyld...M klagar på huvudvärk...Själv har jag ont i halsen...

Våren känns närmare vintern om man tittar ut. Själv hann jag aldrig ut på annat än rastvakt under dagen. På rasten då jag vaktade hände något mystiskt. En kille som sitter och gungar får kramp. Jag ilar dit för att hjälpa till. Han skriker och skriker...Krampen sitter i knäet??! Det slutar med att jag får bära in honom, hans lärare ringer efter hans föräldrar.

Eftermiddagen ägnades åt ett låååångt EVK. Hoppas att det ger resultat, annat än att pappan ska sitta med mig i klassrummet.

Inga kommentarer: