tisdag, februari 19, 2008

"Eftertankens kranka blekhet"

Proppade i min tre (?!?) alvedon och åkte till jobbet. Där möttes jag av både kolleger och elever som undrade vad jag gjorde där? Så här i efterhand tycker jag faktiskt att frågan var helt adekvat...

Nu ligger jag här med 39.9 och en hosta som får tankarna att fly till trettioårigakrigets vedermödor... Jag har tagit tjuren vid hornen och ringt till min inte så förvånade chef och sagt att jag INTE kommer något mer den här veckan. Det är med blandade känslor. Jag erkänner att jag inte orkar jobba men...vi skulle ju ha klassfest imorgon för att fira våra framsteg...Men tur är väl att det inte råder tvivel om jag kan jobba eller inte...det finns inte en chans...Blir väl till att diktera ett brev som får gå hem till föräldrarna imorgon som förklarar situationen...Dessutom måste jag avboka ett "beteendesamtal" med en elev som tycker att det är OK att kalla sina kompisar afroskalle, mobboffer m.m.


Nu avslutar jag och återkommer när jag världen slutat snurra!!!

Inga kommentarer: