lördag, februari 23, 2008

Z nya leksak


Var iväg idag till Zoo-affären och skulle inhandla lite pryttlar. Där hittade jag en klövjeväska. Den inhandlades till Z. Han som inte alltid är så snäll med andra hundar får ofta gå i koppel. Och nu tänkte jag att han kunde få en uppgift under längre promenader. Tyvärr är han ju ganska liten och får sådeles inte bära så mycket, men några clementiner eller kex går ju alltid ner. Snäll som han är konkade han omkring med väskorna inne. Tittade lite på mig med en blick som såg ut att säga "säger du att jag ska bära på dessa så är det väl OK". På kvällspromisen fick han provbära dem ute. Jag stoppade i två vantar...Han är ju ganska så gammal, trots allt! Nu skulle vi ut på långt äventyr trodde den stackarn. Han pinnade på före och tog uppgiften på stort allvar. Tills han förstod att vi skulle vända hemåt igen, då maskade han i vanlig ordning...


Läste på Svägerskans blogg att de hade varit duktiga och sprungit idag...hm jag blir anfådd bara av att gå i trappen...väntar ett tag till. Både S och jag mår fortfarande så risigt att vi njöt av det fina vädret inifrån... Men imorgon då kanske vi orkar gå ut, vem vet??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni är piggare i morgon, era stackare.

Söta Z, men att bära mattes vantar är väl en uppgift så god som någon ;)

Kram

AnnaHanna sa...

Jag ber om ursäkt för att jag försummat dig i ME&I-hänseende.
Men till mitt försvar måste jag säga att det var hos en "dagismamma" som jag inte haft så mycket kontakt med tidigare + att jag trodde att du var för sjuk för utflykter.

Lovar att bättra mig :-)

Kram //Anna