torsdag, februari 28, 2008

Mina älskade tjejer

Just den här morgonen ska jag le när jag ser era ansikten och skratta ävenom jag känner mig trött och sur.

Just den här morgonen ska jag låta er välja precis vad ni vill ha på er,skratta och berömma er och säga att ni ser fantastiska ut.

Just den här dagen ska jag strunta i tvätten och istället tillbringa extralång tid i parken med er.

Just den här dagen kommer jag även att strunta i disken och låta er lära mig hur man sätter ihop det där svåra pusslet ni har fått.

Just den här eftermiddagen kommer jag att dra ur telefonjacket och låta bli att sätta mig framför datorn, och i stället vara ute med er och blåsa såpbubblor.

Just den här eftermiddagen kommer jag inte att skrika på er en enda gång,inte ens muttra irriterat när ni gnäller och tjatar om glass, och om glassbilen kommer förbi får ni välja en hel låda av er älsklingssort.

Just den här eftermiddagen ska jag inte oroa mig för vad ni ska bli när niblir stora, eller ha dåligt samvete för att jag på något sätt inte är tillräcklig som förälder.

Just denna dag ska jag låta er baka era egna kakor, och inte hänga öve rer och göra kakorna åt er.

Just denna kväll ska jag hålla om er länge, länge och berätta en saga om hur ni föddes och hur mycket jag älskar er.

Just denna kväll ska jag låta er plaska vilt i badet och inte bli sur för att hela huset blir blött.

Just denna kväll ska ni få vara uppe så länge ni vill, och jag ska hjälpa er att räkna alla stjärnorna på himlen.

Just denna kväll ska jag ligga bredvid er när ni somnar, så länge ni vill,och strunta i om jag missar mitt favoritprogram på TV.

Just denna sena kväll ska jag stryka er över håret och bara vara tacksam för att jag fått den största gåvan av dem alla.

Och när jag kysser er godnatt ska jag krama er hårdare, lite längre. Då ska jag tacka alla högre makter för er och inte be om något annat - utom ännu en ny dag med mina älskade barn!


-Författare okänd-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är så fin, hjag ade ju den på killarnas sida förut. Tänker på den ibland när killarna med hundvalpsögon undrar om man kan ligga bredvid dem i sängen en liten stund. När man vill kolla på det där som börjar på tv...

Mycket tänkvärd.

Hur gick det med Idomin-monstret??

KRAM

IDA sa...

Tänkte visa att jag läst idag med. Det var värkligen bra men det kan nog vara svårt att vara så där underbar jämmt hihi.. men den får en värkligen att tänka på att man borde uppskatta det man har mycket mer än man gör. ska nog börja med det.

Kram